ARHIVA

Cum să faci față stresului cu metoda STOP?

Thestopmethod

O tehnică eficientă de a face față stresului este metoda STOP, pe care o poți aplica ori de câte ori te simți copleșită de agitația din jurul tău sau de fricile interioare. Corpul îți dă ÎNTOTDEAUNA semnale privind nivelul de stres. Cum le recunoști? Prin dureri musculare, disconfort abdominal, crampe, dificultăţi de respiraţie.

Iată cum să aplici metoda STOP:

  • S –  stai, stop, opreşte-te din orice faci în acel moment. Întreabă-te dacă ceea ce faci reprezintă o chestiune de viaţă şi de moarte.
  • T – trage. Trage adânc aer în piept, respiră încet, concentrându-te doar pe faptul că respiri. Respiraţia conştientă încetineşte ritmul cardiac, are efect vasodilatator şi, în timp, poate reduce inflamaţiile din corp, prin îmbunătăţirea circulaţiei sanguine. Apoi zâmbește, fiindcă studiile arată că zâmbetul are efect biologic demonstrat.
  • O – observă. Observă ceea ce faci în acest moment, observă ce simţi, observă ce schimbări imediate s-au produs în corpul tău, observă ce se întâmplă cu el. Dr. Deepak Chopra susține că în momentul în care ai schimbat atenţia din minte către corp, emoţiile distructive, cauzatoare de stres, dispar. Astfel, apar modificări chimice în organism, scade nivelul de cortizol şi adrenalină, detensionând musculatura şi sistemul circulator.
  • Primeşte – ce ţi se întâmplă. Aceasta înseamnă acceptare. Așadar, acceptă tot ce vine spre tine cu multă compasiune, cu atenţie, cu întrebări despre scopul pentru care eşti în situaţia de faţă.

Trimite unei prietene

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email