ARHIVA

Cum să strălucești la un interviu. Exerciții simple

pexels-photo-70292

Daca iti doresti sa ai un avantaj in plus la urmatorul tau interviu si sa stralucesti in fata viitorului angajator, iti propun cateva tehnici din yoga care te vor ajuta sa ai o atitudine pozitiva, energie maxima si o minte calma dar agera.
Pregatirea temeinica inaintea unui interviu prin intocmirea unui CV onest si profesionist, precum si informarea despre compania la care doresti sa lucrezi sunt procese foarte importante pe care trebuie sa le realizezi inainte de a ajunge in fata angajatorului. Dar, uneori, oricat de pregatit ai fi pentru un interviu si oricat de mult ai sti ca esti persoana potrivita pentru locul de munca pe care doresti sa il ocupi, stresul, nervozitatea, anxietatea sau oboseala cu care te confrunti in momentul in care ajungi in fata angajatorului te impiedica sa arati cine esti cu adevarat.
Chiar daca nu esti un practicant de yoga si nu ai meditat niciodata in viata ta, iti propun patru tehnici simple de yoga pe care le poti incerca chiar acum, daca doresti sa atingi un nivel optim de performanta la urmatorul tau interviu. Poti sa practici aceste tehnici oriunde si oricand. In functie de posibilitatea pe care o ai in momentul practicii aseaza-te pe jos cu picioarele incrucisate sau pe un scaun cu ambele talpi pe sol. Mentine coloana dreapta, barbia usor retrasa incat gatul sa ramana lung si in pozitie neutra. Acorda-ti cateva momente in care iti aduci atentia pe punctele de contact ale corpului cu solul, cu scaunul. Observa respiratia, modul in care aerul patrunde si iese prin nari.

1. Respiratia pe o singura nara
Respiratia constienta este un act foarte puternic care te poate ajuta sa iti echilibrezi sistemul nervos simpatic si parasimpatic. Mai multe studii stiintifice au demonstrat beneficiile si eficienta diferitelor tehnici de respiratie din yoga in special pentru managementul stresului si cresterea vitalitatii. Respiratia pe o singura nara este o tehnica foarte simpla de facut oriunde si in orice moment al zilei. Daca esti obosit foloseste repiratia pe nara dreapta: cu ajutorul policelui mainii stangi inchide nara stanga; mentine celelalte degete drepte si orientate in sus; respira lent si adanc pe nara dreapta de 26 de ori. In cazul in care te simti foarte stresat si anxios, incearca respiratia pe nara stanga: tehnica este aceeasi, dar de data aceasta vei bloca nara dreapta cu ajutorul policelui mainii drepte. Respiratia din urma este foarte buna de facut si seara inainte de culcare pentru a avea un somn cat mai odihnitor inaintea interviului, si nu numai!

2. Vizualizarea
Multi atleti de top folosesc tehnici de vizualizare pentru a reduce anxietatea cat si pentru a îmbunătăți puterea de concentrare și a crește performanța sportiva. Pentru ca aceasta tehnica sa fie cat mai eficienta, vizualizeaza-te ca si cum ai primit deja locul de munca. Aceasta nu este o tehnica de manipulare si nu iti va asigura postul pentru care concurezi, dar te va ajuta sa iti calmezi mintea si sa ai o performanta cat mai buna. Gandeste-te la interviul tau. Incearca sa vezi cu ochii mintii cum se desfasoara interviul. Incearca sa vizualizezi cat mai multe detalii, sa adaogi senzatii, culori, emotii. Imagineaza-te cum intri pe usa si dai mana cu angajatorul, simte cat de relaxat si increzator esti pe durata interviului. Vizualizeaza cum raspunzi cu usurinta la intrebarile intervievatorului si conexiunea pozitiva pe care o creezi cu acesta. Imagineaza-ti cum pleci de la interviu cu zambetul pe buze, cum primesti un telefon de acceptare la locul de munca. Incearca sa simti cat mai intens senzatiile si emotiile pe care le ai cand primesti aceasta veste. Incearca sa te auzi dand vestea buna persoanelor care iti sunt dragi.

3. Meditatia
Multe studii au aratat ca persoanele care mediteaza in mod regulat sunt mult mai capabile sa isi controleze emotiile in situatii stresante si sa aiba un focus mental cat mai bun pentru a se putea concentra la ceea ce au nevoie sa faca. Daca simti panica si anxietate inainte sa intri la interviu incearca aceasta tehnica rapida. Incepe sa observi ce anume simti. Cum iti este respiratia? Simti tensiune in corpul tau? Daca da, unde simti aceasta tensiune? Incepi sa simti o senzatie de caldura? Simti ca incepi sa transpiri? Ti s-au racit palmele sau picioarele? Iti simti bataile inimii atat de intense de parca ti-ar exploda? In loc sa ignori aceste senzatii, recunoaste-le si confrunta-le. Dupa aceea, adu-ti atentia in varful nasului si observa respiratia, fara sa o modifici in vreun fel. Doar observa modul in care inspiri si expiri, cum difera un ciclu de respiratie fata de celalalt, cum aerul este mai rece pe inspir si simte aerul cald pe buza superioara la expiratie. Continua pentru cateva minute dupa care lasa atentia sa iti mearga din nou prin intregul corp si observa cum te simti acum, daca s-a schimbat ceva, daca ai mai constientizat o noua senzatie, dupa care, daca e nevoie, repeta tehnica de respiratie.

4. Mantrele
O mantra este un sunet, un cuvant de putere sau o afirmatie si o poti folosi ca pe un instrument al mintii. Sunetul sau vibratia pe care o produce o mantra te poate ajuta sa intri intr-o stare profunda de meditatie si sa dai putere intentiei pentru care o folosesti. Relaxeaza-ti respiratia si ataseaza respiratiei mantra aleasa. Iata un exemplu pe care il poti incerca: repeta pe inspir – sunt pregatit si sigur pe mine, iar pe expir – sunt calm si in control. Poti sa modifici aceste mantre dupa cum ai nevoie, doar mentine afirmatiile scurte si pozitive. Daca situatia iti permite, repeta mantrele cu voce tare, daca nu, atunci repeta-le mental.

Acestea sunt cele patru tehnici pe care ti le propun sa le incerci inainte de urmatorul tau interviu. Fie alegi sa practici una, doua sau toate aceste tehnici, performanta ta va fi vizibil imbunatatita. Succes!

Pentru detalii și programări la cursurile de yoga: Cristina Ionescu – 0728 299 234, www.cristinaionescu.com, https://www.facebook.com/cristayoga

Trimite unei prietene

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email